Mostra les entrades sense resposta | Mostra els temes actius Hora i data actual: ds. des. 15, 2018 5:24 pm




Respon al tema  [ 1 entrada ] 
 IV Ruta de los Penitentes 
Autor Missatge
Site Admin
Avatar de l’usuari

Membre des de: dg. nov. 02, 2008 12:26 pm
Entrades: 219
Entrada IV Ruta de los Penitentes
Imatge
Imatge

Certament va ser casualitat, tot donant un tomb per l’espai de Moterus, veure referències a la ja famosa ruta de Penitentes.
Desprès de llegir detingudament la informació que allà s'hi donava, em dono compte que és a punt de ser el dia i l’hora en que s’obrien les inscripcions... el dia 8 de febrer a les 00.00 de la nit, i sense pensar-ho, ens esperem a la mitja nit, i fem la inscripció.

Cinc minuts són els que triguem a realitzar-la, i ja obtenim el dorsal 401. Als 45 minuts, ja s’han acabat tots els 500 que hi havia disponibles....

I quin és el secret de tal èxit???? D’entrada mireu tot el que ens explicaven de la concentració a la plana web dels organitzadors, El Moto Club Monrepós...


Club Motor Monrepós ha escrit:

[color=#0000BF]¿QUE ES LA RUTA DE LOS PENITENTES?

La Ruta de los Penitentes en un evento para motos NO COMPETITIVO de carácter turístico. Su objetivo es planificar una penitencia a través de un recorrido de gran belleza con el fin de que los participantes sigan dicho itinerario y disfruten de un placentero día a lomos de su moto. Este recorrido resulta en algunos tramos extremadamente duro, por la cantidad de curvas que contiene y la longitud del mismo.

El itinerario consta de 650 kilómetros y 15 puertos de montaña de diversos tipos, y dentro del mismo se realiza un almuerzo-comida. A lo largo del recorrido hay repartidos 8 puntos de control, que se encargan de comprobar la situación de los participantes en cada tramo de ruta, siendo útil en el caso de accidente o avería. Además, el paso por estos puntos de control justifica el haber completado íntegramente el recorrido propuesto sin atajos, por lo que el participante que justifique el paso por los 8 puntos de control sin abandonar, recibirá un diploma por realizar con éxito el recorrido de la Ruta de los Penitentes. El recorrido de la Ruta está pensado para ser realizado en un lapso de entre 12 y 14 horas, almuerzo incluido, por lo que trata de potenciar que los participantes disfruten de un modo pausado de la belleza del recorrido, parando en los lugares que deseen a hacer fotografías. A lo largo del recorrido hay unos 250 Km. “de enlace” que pueden ser completados a la velocidad máxima permitida, mientras que en el resto del itinerario hay tramos muy revirados con medias de entre 30 y 60 Km./h, dependiendo de los sectores.


i per si això no n’hi havia prou... ens acabàvem de fer delir amb aquest croquis del perfil de la ruta...

Imatge


QUI SI POT RESISTIR!!!!!!!

Això si.... el recorregut queda en secret fins el dia de la inscripció.
Una vegada hem tornat i llegit les opinions dels participants, queda clar que és segurament el recorregut més dur de tots els que porten fets.



En el mapa podeu veure la que va ser la IV Ruta de los PENITENTES. Si cliqueu podreu veure-la en el google maps amb més detall.
Tot i amb això, cal dir que hi ha un tram, entre el punt E i el F que el google no hi vol passar, però cal prendre el camí que en el croquis de sota està marcat en rosa... si llegeixes i segueixes la crònica, no te pèrdua.


Imatge

Si us voleu baixar l’itinerari en format .itn pel TOMTOM, cliqueu aquí sota.

Fitxer adjunt:
Comentari del fitxer: ITN de la ruta per TOMTOM
Penitentes.itn [954 Bytes]
S’ha baixat 31 vegades


Passem així, amb l’itinerari a la vista, a relatar la nostra experiència en aquesta magnifica prova de resistència!!!!


Divendres 1 de maig, amb il.lusió, com sempre malgrat la insistent pluja, marxàvem amb el nostra portaavions cap a Saragossa...
Eren les 9 del mati.

Imatge

Veiem que l’autovia està tallada a l’alçada de Monmaneu, per lo que a la que som a Jorba sortim a l’antiga N2... fins a 18km de cua s'hi arriben a formar...
La veiem des de l’antiga carretera...

Imatge

Sense incidents, arribem a Saragossa. Al punt de la inscripció, Moterillos, on ens donen el dorsal, una samarreta i el road boock hi trobem ja a moltissims dels motarres que van arribant de diferents punts de la geografia... també amb moltes ganes de iniciar l’aventura.

Imatge

Desprès, anem a l’hotel, un 4 estrelles nou a estrenar... QUIN LUXE!!!! Quedem sorpresos... i tot per 60€ la nit i esmorzar....

Imatge

Imatge

El dinar de fraternitat és al mateix hotel. Mengem molt i molt be.. per 13€. Com s'ho treballen aquests de l’organització!!!

Imatge

Anem a Moterillos... el lloc on hem fet les inscripcions i d’on surt la rua cap a Saragossa... Donem una volta i veiem la quantitat de diferents motos que hi ha... Rs, customs, nakets, trails, maxitrails, gt’s, algun side.... alguna goldwin...

Imatge

Imatge Imatge

Imatge

La cua de 500 motos fa impressió... recorrem els carrers de la capital Aragonesa, i som l’atracció de tot hom

Imatge

Imatge Imatge
Imatge Imatge

Imatge

Imatge Imatge

Parem just a tocar la plaça del Pilar i anem a fer una visita a la Basílica...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge Imatge

Per acabar anem a San Juan de Mozarrifar, on es tenia que fer el Breefing.

Imatge

En comptes d’això, ens trobem amb una xerrada de més de una hora i mitja sobre seguretat vial, que si be, era molt interessant, crec que fora de lloc, o com a mínim exageradament llarga per lo que esperava la gent. Tot i això cal agrair l’esforç i la dedicació del ponent.

Imatge

Imatge Imatge Imatge

Aquí ens trobem amb en Mateu (Chiquitin), que havia pujat més tard. Deixem el breefing i anem cap a sopar..... demà tenim que matinar!!!
...........
Hem dormit poc... ens llevem a les 6,30 del matí, ja que volem esmorzar a l’hotel abans de marxar... el restaurant obre a les 7, i la sortida de Penitentes és a les 7,15.

Imatge Imatge

Marxem i arribem a Moterillos... i a una munió de motos.... una cua monumental ja que només deixen sortir en grups espaiats uns minuts entre ells... altra cosa que l’organització tindria que mirar de millorar (crec), ja que amb tot plegat ens hi estem uns 45’ per a sortir.

Imatge

Imatge Imatge Imatge

Imatge

Quant marxem, son les 8,30 del mati... per mi, massa tard per a fer una ruta tant llarga.... tindrem que alleugerir el pas...

Imatge Imatge

Marxem, i anem per l’autopista a buscar l’autovia de Huesca A23,però per indicacions expresses de l’organització, està totalment prohibit passar-hi, cal sortir a Villanueva de Gallego per agafar la N-330... per suposat així ho fem...

Imatge

Imatge

Una vegada hem arribat a Huesca, si que prenem l’autovia, tot seguint els indicadors de Jaca – Sabiñanigo, i que ens enfila ràpidament i sense problemes cap el al port del Monrepos de 1280 mts.

Imatge

Així que iniciem la baixada del port... s’obre una magnifica panoràmica sobre els Pirineus, que ens esperen nevats al fons.....

Imatge

Imatge

Imatge

De sobte, trobem el desviament cap a Boltanya, per la A-1604. Una magnifica carretera, una mica abonyegada però molt agradable de fer.. (encara estem descansats).
Trobem molta cua, motos que van en grup i no tiren ni a tiros... però no ens atrevim a adelantar...

Imatge

Imatge

Imatge

gaudim del paisatge i de la pujada al port de Serrablo, de 1291 metres. La baixada és bona, i la fem sense contemplacions, ja que ens hem quedat sols...

Imatge Imatge

Aquí ens adonem de quin és el vehicle més ràpid per fer penitinetes... una escúter ens avança sense contemplacions... ens quedem amb un pam de nas... i mira que corríem!!!!!

De Boltaña, anem en un plis a Ainsa per la N260, on i trobem una gran cua a la gasolinera. Quina sort que nosaltres ja n’hem posat. Aprofitem a parar, portem ja dues hores i quart de moto.

Imatge

Reemprenen ruta. Ara anem cap el Tunel de Bielsa per la A-138, peró dins d’Escalona, deixem la carretera bona per girar a l’esquerra per la HU-631, direcció Fanlo – Cañon de Anisclo.
Certament totes aquestes carreteres que portem fetes i les que farem, ja les hem fet en altres ocasions.

La carretera del Cañon de Añisclo (que el forma el riu Vellos), la recordava ja molt desfeta, però aquesta vegada la retrobem plena de grava i pedres...

Imatge Imatge

Imatge Imatge

tot i amb això, val la pena fer-la i passar per aquest extraordinari itinerari natural del Parc Nacional d’Ordesa.

Imatge Imatge

Arribem a Fanlo, i d’aquí baixem fins a Broto, lloc on si fa la concentració de Fantasmas.... a la que hi hem anat una vegada. També força recomanable.

Imatge

Imatge Imatge

Fem benzina aquí, però no ens entretenim ja que el dinar el tenim a tocar. Anem sobre l’horari que teníem nosaltres previst, si volem arribar a les 8 del vespres a Saragossa.

El dinar es a Torla. Al cor del Parc Nacional d’Ordesa. Recordo haver estat aquí en varies ocasions per escalar el Tozal de Mallo.

Imatge

Imatge

Arribem que encara no son les 12,30. Força d’hora, però hem esmorzat a les 7 del matí i el tenim als peus. Encara no hi ha gaire cua i podem dinar... senzill, però sortim satisfets... que és l’important... amb una hora des de la nostra arribada hem enllestit.

Imatge

Imatge

Imatge Imatge

Ara anem a Biescas. Tornem sobre les nostres roderes fins tornar a trobar la A-260, i girem a la dreta.

De camí passem pel port de Cotefablo de 1423 metres. L’he fet varies vegades. El trobo genial, tant per un cantó com per l'altra.

Imatge Imatge

Imatge

Imatge

Ràpid i amb bona carretera en general, no ens adonem que ja som a Biescas, població per sempre estigmatitzada per la tragèdia del 96 on varen morir 87 persones.
Al trobar la A-136, la prenem direcció a França.

Imatge

Imatge

Imatge

32 quilometres de bona carretera que tot seguint el riu Gallego s'interna a la Vall de Tena i s'enfila al coll de Portalet de 1794 metres

Imatge

Imatge Imatge

A mida que anem prenent alçada, la neu que fins ara la veiem per sobre nostra, cada vegada es fa més present.

Passat Formigal, la neu ja és per tot arreu. Parem al Coll de Portalet per fer les fotos de rigor. Val la pena!!!

Imatge

Imatge

La baixada entre la neu , és brutal. No es pot córrer massa perquè el terra és mullat i fa por que hi hagi gel, tot i que no fa molt de fred.

La vessant nord sempre és més carregada de neu.

Imatge Imatge

Imatge

Imatge

Hem entrat a França, i la A-136 passa a anomenar-se D-934.
Baixem deixant a la nostra esquerra el Midi d'Ossau, altre important objectiu alpinístic d'altra època (meva, clar), tot i que el temps ha canviat i la boira baixa no ens deixa veure els cims de les muntanyes...

Imatge

Imatge

Seguim la carretera fins a Bielle, on prenem un desviament cap a l'esquerra que puja al Col de Marie Blanque, de 1035 metres. La carretera en aquest tram força en condicions, s'enfila.

Imatge

Imatge

De baixada, arribats a la N-134, la seguim en direcció a la frontera d'Espanya, la que passa per Somport...

Imatge Imatge

Peró la deixem tot passat Bedous per anar cap a Lee i Lees Athas.

Prenen en aquest ùltim poble la carretera D441 que puja primer al coll de Bouezou de 1009 metres per arribar al coll de Labays, de 1351 metres.

Imatge

Imatge

La carretera torna a ser estreta i maca. Em sento en la meva salsa... estirem amunt tot gaudint de l'entorn natural.

Imatge

En el coll de Labays ens trobem un control, i nous companys de viatge, no tant agradables,la boira i la neu.

Imatge

Imatge Imatge

Tot i amb això, aquesta vegada la boira no és humida, i podem anar sense posar-nos la roba d'aigua.Prenem la D-132 direcció al Coll de Pierre de St. Martin.

La ruta puja i puja, i tot i que no veiem res, n'hi ha prou per veure que els vorals de la carretera cada vegada estan mes plens de neu.

Imatge Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Passem primer pel Col de Souder de 1540 metres, i tot seguit el col de Pierre de St. Martín de 1760 metres, punt culminant i porta de la frontera amb Espanya.

Imatge

Imatge

Imatge

Ara la carretera s'anomena NA 1370, i passat el Portillo de Eraice, baixem el port de Belagua.

Imatge

Imatge

Imatge

Anem cap al Roncal.

Imatge

Baixant, ja havent deixat les neus amunt, trobem el desviament a l'esquerra de la NA-2000 amb les indicacions de Zurita i Ansó.

Imatge Imatge

Zurita no l'arribem a veure, ja que trobem un desviament cap a Ansó que prenem a la dreta. És la HU2042, que passeja per mitjà de la Vall d'Ansó, seguint el riu Veral, que seguirem fins Berdún.

Imatge Imatge

Allà seguim per l'A-1205 fins a Pamplona de Jaca.

Imatge

Imatge

Imatge

Allà parem a fer benzina. Anem secs i hem de proveir. Són les 6 de la tarda. Gairebé no hem parat.La ruta aquí la ruta va cap a Sant Juan de la Penya i Anzanigo, pero l'organització decideix neutarlitzar aquest quilometres fins el panta de la Penya a partir de les 6 de la tarda, i son les 6,15.

Creieu-me que agafo una fort emprenyament. Peró les normes son les normes. Tot i amb això, ja penso que el nostra Penitentes queda descafeïnat. Sort que son trams que ja coneixem d'altres vegades.. la foto que us poso a continuació son a tall de informació, i per que vegeu que és San Juan de la Peña, que si no coneixeu, ja trigueu a anar-hi.

Imatge

Al Pantano de la Penya retrobem la ruta i a partir d'allà la seguim de nou.

Imatge

Passem per davant de Riglos... impressionants, imponents, espectaculars.... creieu-me si us dic que m'hi he enfilat per totes les seves verticals, el Mallo Fire, el Pison i la Visera...

Imatge

Imatge Imatge

(no em puc resistir a posar-vos unes fotos fetes per mi.... "antigues" de algunes de les escalades que havia fet allà amb el meu company Pensio)

Imatge

Imatge Imatge Imatge

Arribem a Ayerbe on girem a la dreta per la A-125 cap a Ejea de los Caballeros.
Tenim per davant 30 quilometres de corbes per una bonica carretera.

A la que portem 15 quilometres, esdevé la desgràcia. La cadena surt del seu lloc i pica el carter, que deixa anar tot l'oli per terra. (les últimes noticies diuen que l’avaria no serà molt greu i que es podrà arreglar la moto sense molts diners ;-) )

Imatge Imatge

Imatge

Per a nosaltres s'acaba aquí l'aventura. Una llàstima perquè érem molt a prop de l'arribada. Quedaven 30 quilometres de camí per agafar l'autovia fins a San Juan de Mozarrifar.

Acabem la ruta a cavall de la grua. I després en taxi fins a Zaragossa.

Imatge

Imatge

Així, aquí acaba el que ha donat de si la Quarta edició de Penitentes.

Certament és dura, però tampoc res de l'altra mon. Caldrà tornar-hi l'any que ve.

Com sempre en aquestes coses, difícils i laborioses de muntar, hi surten fallos i problemes, que mirant-ho des de la barrera a toro passat, penses... jo no ho hauria fet així o aixà... com diu el meu pare.... "quant se li veu el cul, se sap si és mascle o femella". Son prou grans i sabran valorar i millorar per l'any que ve.

Per la meva part, no tinc més que animar-los a continuar amb aquesta magnifica feina i felicitar-los molt efusivament per haver-nos donat un cap de setmana tant divertit i motarra com aquest.

Doneu per segur, que si puc, l'any que ve i torno.


CARME I MIQUEL

Imatge

_________________
www.rutesamblamoto.cat
www.motarres.cat


dv. maig 08, 2009 6:04 pm
Perfil
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Respon al tema   [ 1 entrada ] 

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant


No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :  
 
  
 
Benvinguts al nostre espai, on i podreu trobar un tou de cròniques, rutes i fotos de les nostres sortides en moto i altres coses. Si tens cap problema o dubte, escriu a burruktala@gmail.com
cron