Mostra les entrades sense resposta | Mostra els temes actius Hora i data actual: dv. des. 14, 2018 1:56 pm

Respon al tema  [ 1 entrada ] 
 Pantà de Sant Ponç (Solsona) 
Autor Missatge
Site Admin

Membre des de: dg. nov. 02, 2008 12:26 pm
Entrades: 219
Entrada Pantà de Sant Ponç (Solsona)
Imatge
Tot i que a totes les sortides i rutes acostumo a passar-m’ho molt be, suposo que a tots ens passa que n’hi ha algunes que quant arribes a casa, penses que ha estat millor...el traçat de la ruta, llocs que hem passat, per la gent, moments únics, el temps, l’hora de dinar, la carretera, aquell tram.... mil i una cosa que fa que pensis que ha estat diferent.

Aquesta ha estat una d’aquelles en que m’he sentit diferent... la ruta, el traçat d’aquest itinerari penso que és diferent i genial. Els comentaris que varen fer en Miguel com el Pere, així també o reforcen...
Pere Gros ha escrit:
…la ruta m'atraveixo a dir que FANTASTICA, COM POQUES VEGADES…

grimaldi68 ha escrit:
… La ruta ha sido SORPRENDENTE. …sitios conocidos por todos pero por carreteras-caminos que nunca hemos pisado y mi caso ni imaginarme su existencia. Es genial sentirse siempre como un "explorador" de carretas catalanas, jejeje. …

Realment, la ruta feia molt de temps que la tenia pensada... fins i tot la vaig proposar el passat dia 16 d’agost de 2009

RUTILLA PEL 16 D'AGOST.....
Tot i que al final, a proposta del Robert, varem canviar l’itinerari per un esmorzar a Serracanya...

Serracanya (16 d'agost de 2009)
Així que en tenia moltes ganes, ja que la majoria eren carreteres molt secundaries i de poc ús, només conegudes pels indígenes de la zona, i que els ulls profans mai si fixarien, ja que hi ha carreteres molt millors i ràpides per a fer el mateix itinerari.
Aquí podeu veure l’itinerari... si cliqueu al mapa, s’obrirà el Google Maps per poder-la veure millor i amb més detall.
Imatge

Així que ens trobem en Miguel i nosaltres, a la benzinera “Punt de Trobada” a Sabadell. Aprofitem per omplir de benzina i fer un tallat en el bar. Mentre, ens apareixen t’improvis, en Pere i la Lu. Ens alegra veure que vindran amb nosaltres. Sempre és agradable compartir ruta i taula amb ells. Sorpreses d’aquestes, sempre les que vulgueu... ;-)

Imatge

Imatge

La primera part, tracta de creuar el Massis de Sant Llorenç de Munt... triem l’eix de Castellar del Valles - Sant Llorenç Savall
Suposo que poques presentacions li calen a aquesta carretera.... només dir, que si no l’heu fet.... imperdonable.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Desprès... per l’espectacular zona del Lluçanès... de carreteres revolades i ombrívoles. El Lluçanès és un altiplà d'uns 400 km², que pertany pràcticament a la comarca d’ Osona. Un bon lloc per rodar a l’estiu. Ara tenim que anar una mica més al tanto, però les carreteres són seques majoritàriament.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge Imatge

Ens aturem a esmorzar al nostre bar favorit de la contrada... el JB de Prats de Lluçanès. És aquí on em passa una de les coses que més m’han deixat estorat....

Imatge

Imatge

Se m’acosten uns moteros (dues parelles) i em diuen que em coneixen... i de que? Dons diuen que han llegit les meves cròniques i que els agrades... fins el punt que estan seguint la ruta que varem fer a Viella, el Tourmalet i Lourdes...

VIELHA - LOURDES (Tourmalet(2110m)- Llauset (2250m)
Realment quedo palplantat, estorat al.lucinat... encara em tremolen les cames... crec que em vaig posar vermell com un tomàquet... però la satisfacció encara em dura....   
Després d’esmorzar posem rumb Berga per la C154,

Imatge

Imatge

...tot i que de seguit tranquem a la dreta per agafar una petita carretera, tònica que seguirem a partir d’ara.
La carretera és la BV-4406 que va fins a Puig-reig, tot i que la podríem anomenar, la carretera de les santes, ja que passa per santa Maria de Merles i Santa Maria de la Guardia...

Imatge

Imatge Imatge

Arribats a Puig-Reig, prenem per uns moments la C16, que deixem de seguit a Gironella per agafar la BV-4132...

Imatge

Imatge

I en trobar Casserres, anem cap a Torregrassa i Montclar, tot i que abans d’arribar a aquest últim, trobem una carretera a l’esquerra, estreta i petita que va a Viver, i que prenem.

Imatge

Imatge

Imatge

Realment la carretera no deixa de ser una pista rural asfaltada, però és plena de sorra que han deixat els tractors que deuen ser dels pocs que la fan servir.
Fem forces trencalls, sembla un laberint... passem per Buida-Sacs i Sant Joan de Montdam

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Arribats a l’alçada de Viver, prenem a la nostra dreta la carretera BV4235 en direcció Serrateix. No podríem dir que la carretera sigui excessivament diferent.

Imatge

Imatge

Imatge

Segueix la tónica que venim portant... soledat, bon asfalt en general, nul transit, i la impressió que estem fent una descoberta, una expedició al costat de casa...

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Passat Serrateix seguim direcció Cardona, fins a trobar la B-420, Una carretera amb ratlla mitgera!!!!! Feia estona que l’havíem perdut.

Imatge

Imatge

Tampoc és que la mantinguem molta estona, a uns 5km, trenquem a l’esquerra altre cop, a Gargalla... aquesta carretera li han pres totes les corbes... i és recta fins arribar a Vinlandeny.

Imatge Imatge

A Sorba, girem a l’esquerra, fins a trobar un desviament que prendrem a la creta direcció Naves,

Imatge

Imatge

Imatge

i en un tres i no res, som al nostre objectiu d’avui... el Pantà de Sant Ponç, a tocar de Solsona.
Imatge
El pantà de Sant Ponç és un embassament situat a la vall mitjana del riu Cardener, creat per una presa localitzada al municipi de Clariana de Cardener, que s'estén pels termes de Clariana de Cardener, Olius i Navès. Amb una presa de 59,5 metres d'alçada i una longitud de coronació de 311 metres, té una capacitat de 24,4 hm³, una llargada de 5,8 km i la superfície total de l'embassament és de 144,5 ha.

Aprofitem aquí per parar i fer unes fotos, inclòs la de grup.

Imatge

Imatge

Imatge Imatge

Imatge

D’aquí a Solsona, son cinc minuts, i enseguida i arribem. Anem a Dinar al primer restaurant que trobem... mengem força be...

Imatge

Imatge

Imatge

Be!! Dir que mengem és molt, uns mengem mentre d’altra s’ho mira... :-D :-D

Imatge

Imatge

En plegar de dinar, encara volem fer una mica de ruta... els dies ja allarguen i ens ho podem permetre, per lo que anem tornant cap a casa tot fent una mica de volta.. prenem la c149, molt bona carretera, però sansa ratlla mitgera, com cal en un dia com avui...

Imatge

Imatge

Imatge Imatge

La carretera fa 30km fins a Sanaüja, pràcticament no es passa per cap poble tret de les dues cases de Huguet. La carretera, espectacular. Generalment estreta, amb trams de tot. Generalment asfalt bo... tot i que cal vigilar alguns sots imprevistos o pedres que han baixat dels marges...

Imatge Imatge

Imatge

Imatge Imatge

Una vegada passat Sanaüja, creuem la coneguda i transitada carretera C1412a que ve de Pons i anem cap a Guissona per la L-314, seguint la mateixa tònica que veníem portant.

Imatge

Imatge

Una vegada arribats a Guissona, ja no ens queda que tornar a la realitat de les nostres carreteres quotidianes que tanta estona hem estat defugint.
Prenem la L11, fins l’A2, que ens portarà a casa. Un quilòmetre abans d’agafar l’autovia... parem per acomiadar-nos.

Imatge

Marxem tots amb un molt bon gust de boca. El dia a estat esplèndid i ens ho hem passat d’allò més be.

Miquel i Carme

dj. abr. 29, 2010 10:06 am
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Respon al tema   [ 1 entrada ] 

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :  

Benvinguts al nostre espai, on i podreu trobar un tou de cròniques, rutes i fotos de les nostres sortides en moto i altres coses. Si tens cap problema o dubte, escriu a burruktala@gmail.com