Mostra les entrades sense resposta | Mostra els temes actius Hora i data actual: dv. des. 14, 2018 9:19 am

Respon al tema  [ 1 entrada ] 
 Ferrata Regina (Oliana) 
Autor Missatge
Site Admin

Membre des de: dg. nov. 02, 2008 12:26 pm
Entrades: 219
Entrada Ferrata Regina (Oliana)
Ja se que un comença a tenir una edat, i que el pes és un llast important que no cal oblidar. Per aquest motiu, i amb els 30 kl de més que porto des que escalava, coses molt bàsiques hem queden per fer.

Per persones com jo, i per als “evolutivos” (com els definia el company Picazo), ara hi ha (gràcies a un grup de voluntariosos) el que s’anomenen vies ferratas.

Les vies ferrades (o ferratas) són itineraris verticals equipats amb material divers: claus, grapes, preses, passamans, cadenes, ponts tibetans i nepalís i tirolines que permeten d'una manera segura, arribar a zones remotes de difícil accés.Per garantir-ne la seguretat hi ha instal•lat un cable d'acer durant tot el recorregut, que amb l'arnés, proveït d'un dissipador d'energia i mosquetons especials de via ferrada (marcats amb una K) ens asseguren en cas de caiguda.

La zona clàssica de vies ferrades es troba als Dolomites, encara que també són força populars a França, a Suïssa, a Alemanya i poc a poc a Catalunya i l'Estat Espanyol..

Les ferratas (o ferrades) es van popularitzar a Dolomites, on n’hi ha un munt, creades pels Alemanys durant la segona guerra mundial, per a fer pujar fàcilment les tropes Nacis a punts als i inaccessibles per camins. Actualment son un atractiu turistics.

A catalunya fa uns anys que se n’equipen... de més fàcils i de més dificils.

Dijou, amb el meu companys de cordada de tota la vida, vàrem anar a fer una d’aquestes vies, la Ferrata Regina, que és a Oliana.

Us deixo unes fotos i comentaris... a veure que us semblen.

Segur que anant o venint d’Andorra heu vist aquestes parets. Just a tocar el Panta d’Oliana, s’aixequen quasi 500 metres per sobre de nosaltres.

Imatge

Fa anys, aquí i veníem a escalar, tot i que des de fa uns anys, me les miro amb nostalgia quant passo amb la moto.

La via ferrata, em posa fàcil (és un dir) tornar a enfilar-m’hi i altra comp.

Així, que les 9,40 del matí, ja ens hi enfilem.
20 minuts de camí fins a peu del itinerari. Realment una aproximació ràpida.
Ja a peu de via, veiem els ferros clavats a la parets que trenquen la vertical.

Imatge Imatge

Imatge

Ens hi enfilem decidits.. el meu company, el “Pensio”, encara escala. Ell no ho ha deixat i és una màquina. Jo esbufego com una vella cafetera.

Imatge

De seguit hi ha força ambient i pati. Això si que no m’afecta. EL vertigen ja fa molts anys que el vaig deixar enrere.

Imatge

Imatge Imatge

El traçat ens porta fins l’interior de una canal que forma una agulla separada de la paret principal..... per arribar a aquesta hi ha muntat un pont e l’estil tibeta.... certament divertit, però, quina feinada muntar allò allà dalt.....

Imatge

Imatge

VIDEO

VIDEO

Imatge

La sortida desprès del pont és vertical... fins hi tot algun passet una mica desplomat.

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Desprès de fer un tram de jardí, feixa per on creuem el camí de baixada (i per on es pot un escapar si està molt cansat), trobem una vertical paret que corre a l’esquerra d’un evident espero.

Imatge

Imatge Imatge

VIDEO

Imatge

Imatge

Sortim i fem un flanqueig fàcil a la dreta, però molt bonic.... veiem darrere, parets d’escalada... aquestes si que fan por ;-)
Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

D’aquí ens enfilem per un petit desplom fins a un punt, on tenim que saltar, d’una paret a un altre. Cal fer més de 1,50 d’alçada (mes o menys) si no volem patir d’allò més, ja que no ti arribarien les cames per fer el pas.

Imatge

Imatge

Imatge

Just al mig.... l’inoportú mòbil que sempre sona...

VIDEO

Imatge

desprès d’aquest pas, cal que ens decidim si anem cap a l’esquerra, per una zona fàcil, o a la dreta, per una zona més difícil i desplomada..... evidentment triem la dreta...

Imatge

Imatge

Imatge

El Pensio, que passa primer, s’espavila per trobar un bon lloc per fer-me unes impressionants fotos i video....

Imatge

Imatge

VIDEO

Imatge

Arribem a la bústia, on trobem el llibre de registre, i deixem constància del nostra pas.

Imatge

D’aquí, una tibada fins enfilar-te sobre la bauma, i de seguit ja som al cim

Imatge Imatge

Imatge

Fem la foto de cim.
Hem fet la ruta exactament amb 2h45’. Que lluny queda aquell record que vàrem fer a Tarradets amb el Pensio, que vàrem pujar (a l’ensamble) la CADE fins el cim en 1h30’ (via que es feia normalment en 8.9h)

Imatge

Tot i amb això... deu ni dor. Ara queda el descens.. igual de panoràmic i entretingut, tot i el sol i la calor que fa....

Imatge

Imatge

Imatge

Arribem al cotxe, tot just són les dues del migdia... tot plegat 4h20’. Una activitat matinal complerta. Dinar i cap a casa.....

Un secret... cansa menys anar en moto!!!!!!

El croquis de la Ferrata

Imatge

dv. maig 22, 2009 12:08 pm
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Respon al tema   [ 1 entrada ] 

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :  

Benvinguts al nostre espai, on i podreu trobar un tou de cròniques, rutes i fotos de les nostres sortides en moto i altres coses. Si tens cap problema o dubte, escriu a burruktala@gmail.com