Mostra les entrades sense resposta | Mostra els temes actius Hora i data actual: dv. des. 14, 2018 9:17 am

Respon al tema  [ 1 entrada ] 
 Els nostres primers 600 km amb la Super Ténéré XT1200Z 
Autor Missatge
Site Admin

Membre des de: dg. nov. 02, 2008 12:26 pm
Entrades: 219
Entrada Els nostres primers 600 km amb la Super Ténéré XT1200Z
Consti que el que descric a continuació, no més que sensacions i opinions molt personals. No en sé de motos, de manera que el que aquí dic, és totalment subjectiu i molt relacionat a la meva experiència, que no deixa de ser molt limitada, 50000km en una Aprilia Pegaso i 102.000 en una Dl650.

El dia 23 de juny em van lliurar la meva tan esperada moto, la Super Ténéré Xt1200Z.

Imatge

Va ser llançar-se a la piscina. Contrari a tot raciocini normal ... ja se sap, les primeres unitats, sense provar-la, sense gairebé comparatives a les revistes ... una bogeria.

La veritat és que tinc una Suzuki DL650 Vstrom, que ha seus encara no 4 anys (els compleix el setembre) ja té més de 100.000 km. La pobra tots els ha fet en ruta, amb copi i carregada, donant la talla amb motos de molta més cilindrada. Ja dóna una compressió de 9 davant els 11,5 que hauria de tenir, menja oli i no dóna la confiança necessària per sortir una altra vegada de vacances amb ella.

Així que calia donar-li relleu abans de les vacances, i com el motor boxer no m'agrada, tampoc queda al mercat molta cosa per triar que doni les prestacions que jo buscava, comoditat per a viatges llargs, possibilitat de realitzar off roads soft tipus les pistes dels Monegros o Bardenas Reales, ... i possibilitat de gaudir en carreteres i ports de muntanya.

Quan agafo la moto, sembla de tot menys lleugera. Tinc la impressió d'haver-me pujat a una Varadero. La seva gran dipòsit i les proteccions laterals, me la recorden molt. El pes en parat, també, encara que la meva Vstrom tampoc es queda curta en el tema quilos. Parlant de pesos, cal dir que la Yamaha pesa (en ple) 261kg, devant dels 250 de la GS o els 279 de la Vara.

Jo faig 1.77, i amb el seient a la posició baixa arribo amb els peus gairebé plans a terra. Té una posició de seient uns centímetres més alta (845/870).

La pantalla té tres posicions en alçada. Diuen que si l'aixeques dóna alguna turbulència ... jo no sóc tan fi, i l'he posat en la seva segona posició. Estic acostumat a portar la pantalla PUIG en la V i aquesta la trobo petita. Suficient per a protegir, però a mi m'agrada conduir sempre amb la visera oberta, i ara em menjo tots els bitxos .. impossible.

Imatge

Li he posat punys calefactables (me’ls han regalat/negociat al concessionari, el mateix que la maleta central i un cadenat, avantatges de ser el primer?)

La Carme va al.lucinar només pujar. El seu espai és molt generós, molt més que el de la V, que ja és gran.
Són seients partits estil la GS de BMW, que pots treure el de darrere per portar un petate.
Els seients són d'un material rugós, ni ella ni jo ens vam moure ni un centímetre. Enganxats per més brusca que fos la frenada. S'agraeix, i ella més, que va sempre deixada anar fent fotos, ara una mica més alta i amb una millor perspectiva.
El tub d'escapament no li transmet cap calor. Té un gran i bon aïllant.

El velocímetre, digital i gran, dóna per sobre de la velocitat que marca el GPS, sobre 8 km / h. Dóna parcials mitjans i instantanis de litos/100km i km / litre, temp. Aire admissió i de l'aigua. Odòmetre, i dos parcials. Quan entra la reserva (de 3,8 litres) marca els km realitzats des d'aquell moment.

Imatge

El radiador el porta lateral, a l'esquerra. En marxa cap problema ... no es posa en marxa, és clar, però en semàfors i circulació lenta si.
En els semàfors, no es nota, però com tinguem algú amb la finestreta baixada quedarà fi ... si circulem a baixa velocitat si que notem l'aire calent a la cama.

Les maletes, les trobo molt petites i no gaire ben acabades. Crec que a la llarga acabaré comprant unes Turatech o li posaré les GIVI que tinc encara que sembli un portaavions.

Trobo a faltar que els fabricants pensin on tenim de posar el navegador. Li he hagut de fer un invent. Per poder acoblar el meu Raider.

Imatge

Per fi ... em decideixo a posar la moto en marxa ....

La meva primera sensació és de ...

Però que cony m'he comprat !!!!!!! Si això no tira ....

Vaja, que si, que és veritat el que diuen ... té un motor tan pla com una taula de billar. Sembla morta, i acostumat a la sortida i al.legria de la V, la veig sosa i lenta.

M'adono que vaig amb el mapa d'injecció de Turing, i li poso l'Sport. La cosa millora, però tampoc és un festa major.

Tampoc m'acostumo al que sembla ser la gestió electrònica de la potència que diu portar (a part del control de tracció) i és que em sembla que el motor va al seu aire ... el so varia al accelerar de forma inesperada per a mi, encara que la moto fa el seu comés sense estirades ni coses rares ... serà qüestió de l'electrònica moderna, però m'agrada donar-li a l'accelerador i sentir que puja de voltes al compàs del meu canell.

Això si ... comença a córrer i no s'acaba ... la V he de pujar-la a 5800 per als 130 ... aquesta encara no està a 3800 voltes que ja els ha agafat ... i segueix ... a 4500 ja et marca per sobre dels 150 ... mama quina por!!!!

Imatge

Realment aquest diumenge, per l'autovia A2, tenia problemes per mantenir una velocitat legal ... la moto ni la notes, ni es mou i vas a 120 .... vaja ... que el motor en si, no transmet molta sensació, però té chicha per una estona llarga.

Em van dir que els primers 1000 no la passés de 4500, 5000rpm .... Ufff .... pa que!!!

A la carretera de corbes més tancades, es nota que pesa una mica més que la V i m'obliga a traçar una mica diferent, però ara, la moto em surt sense haver de canviar de marxa, volant i sense pensar... Sense treure 5 ª, aixeca la moto perfectament dels 50km / h. .. si el pas de corba és superior ... s'ha acabat el baixar marxes ...

És molt manejable en marxa i es tomba molt bé ...

Em costa una mica entrar en corba per culpa de la diferència de pes i tal, fins a descobrir el que més m'ha deixat al.lucinat fins al moment. La frenada COMBINADA.

Quan em vaig mentalitzar que no havia de tocar el fre del darrera (que desactiva l'assistència a la frenada), vaig començar a flipar ... arribar a corba a tota pastilla, tocar finament la maneta davantera i la moto redueix espectacularment sense moure’s ni enfonsar-se de davant gairebé res
.... allà on amb la V hagués fet un recte per la velocitat i la mala frenada, aquesta es manté amb aplom i contarmanillejant, la fas entrar a una velocitat increïble, i sense canviar i sense por ... ja en el centre de corba, accelerar en cinquena que et fa sortir traient espurnes.....

Imatge

Amb la Vstrom, sovint tocava amb els estreps, de manera que vaig decidir comprovar si amb aquesta, tenia suficient aplom per fer-ho. Vaig començar a tombar buscant fins on m'atrevia sense notar que me la jugava ... finalment l'asfalt llisca sota la estribera molt abans del que esperava. Al parar a mirar si hi havia marcat els avisadors, em vaig adonar que no en portava .. vaja, que havia arrossegat directament amb els estreps. Prometo posar-li els pirulos avisadors la propera vegada. (avui m’he queixat al concessionari i m’han dit que cap en porta al costat dret... no sap ningú per que... ni a la casa)

El dipòsit deixa omplir fins als 23 litres. El parcial que em va donar després de 600km de tot tipus de carreteres (res d’urbà) es va quedar segons l'ordinador de bord en 5,9 litres. Moderat i una mica alt comparat amb la V. Suposo que en autopista si passem dels 130, la cosa s'ha de disparar bastant.

A la pràctica, a la qual arriba als 290km, ja et demana que li metes suc. Recordo que amb la V he arribat a fer 460 amb 21 litres.

No vaig provar cap pista off. De moment em content amb circular de peu a les estriberes, que per cert són molt amples. La postura és còmoda i et pots mantenir totalment vertivcal. Un dia d'aquests la fico en pista ... però li trec les maletes .....

Vaja, no sabia com començar això, i ara el que no se es com acabar.

En definitiva. Una gran màquina per fer-li molts quilòmetres. Em costa acostumar al motor i ha la seva forma d'accelerar, però crec serà una magnífica companya de viatges i aventures.

El que si tinc clar és que la moto es fa mirar...

Imatge

Ens veiem a la carretera.

dt. jul. 06, 2010 8:48 pm
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Respon al tema   [ 1 entrada ] 

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 0 visitants

No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :  

Benvinguts al nostre espai, on i podreu trobar un tou de cròniques, rutes i fotos de les nostres sortides en moto i altres coses. Si tens cap problema o dubte, escriu a burruktala@gmail.com